Regels trainingen en wedstrijden

  1. Algemeen
    • Kom op tijd
    • Om veiligheidsreden moeten oorbellen uitgedaan of afgeplakt worden
    • Om veiligheidsreden moeten ook overige sieraden, horloges, armbandjes af.
    • Mobieltjes worden voor de training of wedstrijd in de sieraden bakjes geplaatst.
    • Zorg voor wat te drinken (liefst water); drinken doen we achter de zwarte streep tegen de muur (training) of bij de bank (wedstrijd).
    • Haren in een staart en uit het gezicht.
    • Korte broek aan.
    • Einde wedstrijd of training:
      • We helpen allemaal met opruimen van de materialen en eventueel achtergebleven spullen en afval.
      • We hangen de netten netjes terug voor de volgende gebruikers.
    • Sportiviteit voorop:
      • We leggen ons neer bij de beslissing van de trainer, coach of scheidsrechter of teller ook al heb je het anders gezien
      • De aanvoerder mag natuurlijk vragen om uitleg als je iets niet begrijpt.
    • Wij letten op ons taalgebruik:
      • Wij respecteren onze coaches, trainers, medespelers en medespeelsters en de tegenstanders.
  2. Trainingen
    • Opbouwen doet het team samen! Binnen 5 minuten staan het net en de ballen klaar.
    • Meer trainen is meer spelen:
      • 1 keer niet trainen is een set niet spelen (een reservebeurt). Voor de eenvoud geldt de afwezigheidsregel onafhankelijk van de reden.
      • Trainingsopkomst (wordt berekend over de afgelopen 10 trainingsweken):
        • We willen onze leden goed leren volleyballen en met plezier in een team goed samen laten spelen. Daarom bieden we 2x in de week een training aan en streven we naar een trainingsopkomst van 90% of hoger.
        • Als de de trainingsopkomst daar onder komt (85%), overlegt de trainer met de speler/speelster om te kijken of er een bijzondere reden is.
        • Daalt de trainingsopkomst naar de 75%, dan gaat de trainer met speler/speelster om tafel en wordt de TC er bij betrokken. Ouders worden in ieder geval ge├»nformeerd.
        • In het extreme geval dat de trainings opkomst naar de 70% daalt, dan worden er geen wedstrijden meer gespeeld totdat de trainingsopkomst weer boven een afgesproken niveau komt.
    • Inzet en motivatie op de training
      • Iedere speler/speelster draagt bij aan de kwaliteit van de training door aandacht en inzet.
      • Wanneer niet goed meegetraind wordt, kan de trainer maatregelen nemen (vermaning, 5 min aan de kant tot extra reserve beurt in de wedstrijd).
    • Zelf afmelden voor de training bij trainer en coaches met vermelding van reden (ook blessures en bijzonderheden melden).
    • In verband met de veiligheid is het verblijven in de bergruimtes alleen gewenst bij het verzamelen en opbergen van spelmaterialen.
  3. Westrijden
    • Je bent alle wedstrijden aanwezig, bijzondere omstandigheden daar gelaten.
      • Afmelden doe je zelf direct bij je coach.
      • Kan je niet aanwezig zijn bij een wedstrijd dan vervallen je reserve beurten niet.
    • De gewone reservebeurten zullen gelijk verdeeld worden.
    • Opbouwen doet het thuis spelende team (in teamverband)!
      • 7 minuten na beschikbaar komen veld staan het net, de scheidrechter stoel, de tafel met telbord en de banken klaar.
    • Tijdens de wedstrijd verlaten we niet het veld.
      • Zorg dat je de spullen die je tijdens de wedstrijd nodig zult hebben voor de warming up bij de bank plaatst.

Voor vragen en opmerkingen kan je contact opnemen met de TC (tc@dehangar.nl)

Scroll naar boven